Hujan Lebat, Pokok Tumbang dan Banjir

By 8:52 AM

Hujan lebat di awal pagi membantutkan semangatku nak gi keje... memag sangat lebat hujan kat Puncak Alam pagi ni... ada guruh dan kilat pula tu.. kat hati dah berbelah bagi nak pi keje ke tak...

Kebiasaan pukul 7 pagi aku dah bertolak pi kerja.. naik motor jer.. ni dah pukul 7.10 pagi... Ah.. redah jer la... so, aku buat keputusan pi kerja... pakai baju hujan.. alamak... zip baju hujan rosak... dan-dan nak pi keje zip rosak... dah la tempat kerja jauh...

Perjalanan..melalui kampung bukit cerakah..tembus jalan besar... kelihatan kereta bersusun atas jalan..macam tak bergerak jer.. hati dah terdetik..mungkin banjir kilat di hadapan... aku  teruskan perjalanan.. hah..patut la jem... ada pokok tumbang merentang jalan... kelihatan  satu persatu kenderaan buat U-Turn, baik kenderaan dari Puncak Alam ke Meru atau Meru - Puncak Alam... dua2 side kena U-Turn... kelihatan ada ruang untuk motor lalu di bawah batang pokok yang tumbang tu... aku redah jer.. nasib baik lepas... aku teruskan perjalanan...

Mak ai...aku dah agak dah.. tak jauh dari pokok tumbang tu... ada halangan banjir pula.. memang tempat dah biasa banjir kalau hujan sangat lebat... aku dan seorang penunggang motor yang lain sama-sama berhentikan motor.. duk fikir..boleh lepas ke tak kalau redah banjir tu... macam tinggi juga air naik dari paras jalan.. kelihata pula ada 3 buah kereta tersadai tepi jalan.. sah kereta mabuk air..haha...

Kelihatan ada beberapa buah penunggang motor redah banji.. so, aku dengan bro sebelah aku tu... buat keputusan redah je banjir... apa lagi.. redah la... Alhamdulillah..melepasi halangan banjir tu... aku dapat lihat jalan dari Puncak Alam ke Meru lengang.. mana taknye.. dah terhalang dek pokok tumbang dan bajir kilat...

Aku meneruskan perjalananku hinggalah sampai ke tempat kerja.. Alhamdulillah... 8.12 pagi Punch Card aku.. huhuhu.. kan dah merah...tak best betul lah... tak suka betul aku kalau tengok punch card merah ni.. apa2 pun Alhamdulillah.. aku selamat sampai... kerja banyak nak siapkan ni...... ok.. cukup setakat ni.. jumpa lagi di lain entri...

Anda Mungkin Juga Meminati

0 comments