Cuti-Cuti Pergi Kebun Lagi...

By 10:48 PM

Hari ni cuti cristmas..
lepas subuh..tidur sekejap...
dalam kul 8 lebih bangun...
kul 9 pagi aku ke kebun...nak bersihkan kebun kat bukit hijau tu...
batang pokok dan besar2 lengan...

seorang diri bersihkan kebun..agaknya bulan hujun bulan depan baru bersih...

hari cuti ke kebun...

tanah kebun orang lain masih lagi semak samun..

sampai kebun..terserempak dengan sorang pakcik...
terkejut juga pada mulanya...pasal per duk kat tanah aku ni...
bila aku tanya..dia kata tahan perangkap burung...
oooo....rupanya..
sempat juga aku tanya.. burung apa yang dia nak tangkap...
katanya burung kunyit...kalau jual ada la dalam rm100 lebih..
pergh..mahal jugak..
untung juga tu..

pakcik tu bersama anaknya kemudian beredar...
membawa 2 sangkar burung...

aku kemudian teruskan kerja...
sempat la tebang beberapa batang pokok..
sempat la bakar dahan2 pokok dan batang2 pokok kering...

setelah penat...aku beredar...balik rumah...

Anda Mungkin Juga Meminati

0 comments