KENAGAN XPDC BERKAYAK DI TASIK KENYIR TERENGGANU

By 12:31 PM

Aktiviti Berkayak di Tasik Kenyir, Terengganu. Gambar kenangan bersama kawan-kawan sewaktu menuntut di Universiti Malaya dulu... aktivivi ni adalah anjuran persatuan PERMATA (Persatuan Anak-Anak Terengganu) Universiti Malaya... orang terengganu semuanya yang join aktiviti ni...

Ini first time aku join aktiviti berkayak... sangat seronok... berkayak kira2 17km lebih non stop.. memang sangat penat..tapi sangat seronok...

cantik permandangan ni...

Kami bermalam di satu pulau.. bernama Pengkalan Gawi (kalau tak silap aku la... aku pun ingat2 lupa.. sbb dah lama sangat..)

sejuk airnya..

aku dapat tau..keluasan tasik kenyir ni.. sekira2 lagi luas dari singapore... banyak la cerita yang aku dengar2 pasal tasik kenyir ni.. ada orang hilang la.. ada ikan toman sebesar kayu balak la.. dan macam2 lagi mistik kat tempat tu... ada juga yang menceritakan kat pulau yang tempat kitorg bermalam tu.. pernah org kedengaran suara pontianak mengilai...huh..seram juga.. tapi setakat aku bermalam kat situ.. tak ada pula kedengaran suara pontianak... Alhamdulillah...

 kawan kawan..





tak silap aku orang panggil brother ni Cheng

ini kakak angkat aku.. nama kak zuriah..aku panggil Kak Zue

hangus muka dibaham sinar matahari...

ni partner aku..aku pun lupa nama kakak ni apa..

berenang kena pakai kasut..risau ada ikan toman sambar kaki...

selepas subuh dah bersiap nak bertolak dair pengkalan gawi





dapat sijil penyertaan...

semua peserta xpdc berkayak di Tasik Kenyir Terengganu


Anda Mungkin Juga Meminati

0 comments